Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmie
wyższe
1. Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie;
2) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych;
3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
4) nieposzlakowana opinia;
5) niekaralność karą zakazu pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;
6) spełnia warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym;
7) wykształcenie wyższe;
8) min. 5-letni staż pracy, w tym co najmniej 3-letni staż pracy w pomocy społecznej oraz specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej, zgodnie z treścią art. 122 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej.
2. Wymagania dodatkowe:
1) doświadczenie zawodowe na stanowisku kierowniczym w placówce pomocy społecznej;
2) znajomość zasad funkcjonowania Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmie w tym znajomość następujących przepisów prawa:
a) ustawy o pomocy społecznej,
b) ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
c) ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
d) ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie,
e) ustawy o samorządzie powiatowym,
f) ustawy o finansach publicznych,
g) ustawy Kodeks postępowania administracyjnego,
h) ustawy o pracownikach samorządowych,
i) ustawy Kodeks pracy,
j) ustawy o ochronie danych osobowych;
3) umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi;
4) kreatywność, dyspozycyjność, odporność na stres.
1) zarządzanie i kierowanie działalnością jednostki;
2) reprezentowanie jednostki na zewnątrz;
3) zapewnienie realizacji ustawowych zadań jednostki;
4) nadzorowanie organizacji pracy i realizacji zadań jednostki;
5) realizacja uprawnień zwierzchnika służbowego wobec pracowników zatrudnionych w jednostce i prowadzenie właściwej polityki kadrowej a w szczególności:
- nawiązywanie i rozwiązywanie stosunku pracy z pracownikami jednostki,
- nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników jednostki dyscypliny pracy,
- udzielanie urlopów pracowniczych,
- dokonywanie okresowych ocen pracowników jednostki;
6) prowadzenie polityki płacowej w oparciu o obowiązujące przepisy prawa;
7) realizacja zadań należących do kompetencji jednostki oraz nadzór nad działalnością jednostek organizacyjnych pomocy społecznej:
- nadzór nad działalnością domów pomocy społecznej oraz umieszczanie w nich skierowanych osób,
- nadzór nad działalnością placówki opiekuńczo-wychowawczej oraz kierowanie do niej dzieci,
- nadzór nad zapewnieniem usług w określonym standardzie w domach pomocy społecznej oraz placówce opiekuńczo-wychowawczej;
8) kierowanie pracą jednostki i podział zadań pomiędzy stanowiska pracy;
9) sprawowanie nadzoru nad prawidłowym i terminowym realizowaniem zadań;
10) nadzór nad przestrzeganiem przepisów prawa o ochronie tajemnicy służbowej oraz o ochronie danych osobowych przez pracowników jednostki;
11) zapewnienie przestrzegania przepisów BHP oraz przepisów przeciwpożarowych;
12) nadzór nad opracowaniem i realizacją powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych;
13) nadzór nad sporządzaniem sprawozdawczości finansowej jednostki;
14) nadzór nad realizacją zadań z zakresu rodzinnej pieczy zastępczej;
15) nadzór nad realizacją zadań powiatu finansowanych ze środków PFRON;
16) podpisywanie pism, wystąpień dokumentów wewnętrznych i wychodzących z jednostki;
17) wydawanie zarządzeń wewnętrznych i innych aktów normatywnych;
18) współpraca z sądami w sprawach dotyczących wychowania i opieki dzieci, których rodzice zostali pozbawieni lub ograniczeni we władzy rodzicielskiej nad nimi;
19) rozstrzyganie skarg, wniosków oraz innych sygnałów od mieszkańców powiatu w zakresie realizowanych zadań statutowych;
20) składanie władzom samorządu niezbędnych sprawozdań z działalności jednostki;
21) współpraca z pracownikami jednostki obsługującej w ramach prowadzenia wspólnej obsługi w zakresie spraw kadrowo-płacowych;
22) nadzór nad prawidłową gospodarką finansową i realizacją budżetu jednostki;
23) współpraca z kierownikami/dyrektorami powiatowych jednostek organizacyjnych pomocy społecznej w zakresie realizowanych zadań;
24) prawidłowe dysponowanie środkami finansowymi jednostki;
25) wykonywanie obowiązków z zakresu administratora danych osobowych jednostki;
26) udzielanie pełnomocnictw i upoważnień szczególnych oraz pełnomocnictw procesowych.
1) list motywacyjny;
2) własna koncepcja funkcjonowania i rozwoju Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmie ;
3) kwestionariusz osobowy (wzór w załączeniu do ogłoszenia);
4) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
5) kopie innych dodatkowych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach, uprawnieniach i umiejętnościach zawodowych;
6) kopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających posiadany staż pracy;
7) oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o pełnej zdolności do czynności prawnych;
8) oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
9) oświadczenie o niekaralności karą zakazu pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;
10) oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku określonym w ogłoszeniu;
11) klauzula zgody na przetwarzanie danych osobowych w procesie naboru oraz klauzula informacyjna (w załączeniu do ogłoszenia).
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE L. 2016.119.1) zwanego dalej „RODO” informuje się, że: Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia procesu naboru na wolne stanowiska kierownicze stanowiska urzędnicze w jednostkach organizacyjnych powiatu chełmskiego, na podstawie przepisów art. 221 Kodeksu pracy, art. 6 w związku z art. 11, art. 13 i art. 15 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych oraz art. 6 ust. 1 lit. c), art. 9 ust. 2 lit. b) i art. 10 RODO, a pozostałe dane, w tym dane do kontaktu, na podstawie Pana/Pani zgody w związku z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO. Jeżeli w dokumentach są zawarte dane, o których w art. 9 ust. 1 RODO w zakresie niewynikającym z przepisów prawa, konieczna będzie Pana/Pani wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, o której mowa w art. 9 ust. 2 lit. a) RODO.
1) praca w pełnym wymiarze czasu pracy;
2) miejsce pracy – Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmie, 22-100 Chełm, Plac Niepodległości 1;
3) praca w pomieszczeniu przy oświetleniu naturalnym i sztucznym;
4) praca przy komputerze;
5) budynek wyposażony jest w windę.
w miesiącu kwietniu 2025 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych przekroczył 6 %.
dokumenty należy składać osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego w Chełmie, Plac Niepodległości 1, pokój 88 lub pocztą na adres Starostwa z dopiskiem na kopercie: „Dotyczy naboru na stanowisko dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmie” w terminie do dnia 26 maja 2025 r. (decyduje data faktycznego wpływu do Starostwa).
Oferty, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
1) kandydaci zakwalifikowani do rozmowy kwalifikacyjnej zostaną poinformowani o terminie rozmowy;
2) osoby, których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane;
3) dokumenty aplikacyjne kandydatów niewybranych będą przechowywane w Biurze Starosty Starostwa Powiatowego w Chełmie przez okres 3 miesięcy od dnia zatrudnienia wybranego kandydata, a następnie komisyjnie niszczone;
4) informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Starostwa Powiatowego w Chełmie przy Placu Niepodległości 1.
Dodano do BIP dnia 09-05-2025 10:54:33