Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Chełmie

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Dyrektor Domu Dziecka w Siedliszczu

Symbol oferty
ST.2111.3.2025
Jednostka ogłaszająca
Wielofunkcyjna placówka opiekuńczo-wychowawcza Dom Dziecka w Siedliszczu ul. Szkolna 66 22-130 Siedliszcze
Data ogłoszenia
2025-09-26
Termin składania dokumentów
2025-10-08
Wymagane wykształcenie

wyższe z tytułem zawodowym magistra lub tytułem równorzędnym:
a) na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, nauki o rodzinie lub na innym kierunku, którego program obejmuje resocjalizację, pracę socjalną, pedagogikę opiekuńczo-wychowawczą, albo
b) na dowolnym kierunku, uzupełnionym studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie lub resocjalizacji.

Wymagania związane ze stanowiskiem

1. Wymagania niezbędne:

1) posiadanie obywatelstwa polskiego;
2) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
3) wykształcenie wyższe z tytułem zawodowym magistra lub tytułem równorzędnym:
a) na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, nauki o rodzinie lub na innym kierunku, którego program obejmuje resocjalizację, pracę socjalną, pedagogikę opiekuńczo-wychowawczą, albo
b) na dowolnym kierunku, uzupełnionym studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie lub resocjalizacji;
4) posiadanie co najmniej 5 letniego stażu pracy, w tym minimum 3-letniego stażu pracy w instytucji zajmującej się pracą z dziećmi lub rodziną albo udokumentowane doświadczenie pracy z dziećmi lub rodziną;
5) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
6) nieposzlakowana opinia;
7) brak pozbawienia obecnie oraz w przeszłości władzy rodzicielskiej oraz brak jej zawieszenia lub ograniczenia;
8) wypełnianie obowiązku alimentacyjnego - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do kandydata wynika z tytułu egzekucyjnego;
9) nie figurowanie w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym;
10) posiadanie zdolności do kierowania placówką opiekuńczo-wychowawczą oraz oświadczenie o braku przeciwwskazań do pełnienia tej funkcji;
11) brak orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi.


2. Wymagania dodatkowe:

1) wiedza merytoryczna w tym znajomość przepisów niezbędnych do wykonywania zadań, tj.: 
a) ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
b) ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej,
c) ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym,
d) ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
e) ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
f) ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy,
g) ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
h) ustawa z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego,
i) ustawa z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
j) ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy,
k) ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych;
2) dobra znajomość obsługi komputera w zakresie pakietów biurowych (np. pakietu MS, Office) oraz urządzeń biurowych;
3) predyspozycje osobowościowe w tym, systematyczność, odpowiedzialność, odporność na stres, komunikatywność, życzliwość, umiejętność logicznego myślenia, rzetelność i sumienność, umiejętność organizowania pracy zespołu oraz pracy w zespole.

Zakres obowiązków

1) kierowanie bieżącą działalnością
 placówki, w tym zapewnienie prawidłowej organizacji pracy w celu realizacji zadań zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
2) kierowanie działalnością opiekuńczo-wychowawczą;
3) dysponowanie środkami budżetowymi zgodnie z planem finansowym jednostki;
4) podejmowanie decyzji kadrowych;
5) sprawowanie nadzoru nad realizacją przez pracowników obowiązujących standardów opieki i wychowania;
6) zapewnienie kontroli wewnętrznej realizacji wykonywanych przez pracowników obowiązków;
7) wykonywanie zadań wynikających z obowiązujących przepisów.

Wymagane dokumenty

1) list motywacyjny;
2) własna koncepcja funkcjonowania i rozwoju Domu Dziecka w Siedliszczu;
3) kwestionariusz osobowy (wzór w załączeniu do ogłoszenia);
4) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
5) kopie innych dodatkowych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach, uprawnieniach i umiejętnościach zawodowych;
6) kopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających posiadany staż pracy;
7) oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o pełnej zdolności do czynności prawnych;
8) oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
9) oświadczenie o niekaralności karą zakazu pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;
10) oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku określonym w ogłoszeniu;
11) zaświadczenie o minimum 3-letnim stażu pracy w instytucji zajmującej się pracą z dziećmi lub rodziną albo udokumentowane doświadczenie pracy z dziećmi lub rodziną jeżeli okoliczność ta nie wynika z innych dokumentów przedłożonych przez kandydata;
12) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
13) oświadczenie kandydata o posiadaniu nieposzlakowanej opinii;
14) oświadczenie kandydata, że nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszenia ani ograniczenia;
15) oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do kandydata wynika z tytułu egzekucyjnego;
16) oświadczenie kandydata, że jego dane nie są zamieszczone w Rejestrze z dostępem ograniczonym, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich;
17) klauzula zgody na przetwarzanie danych osobowych w procesie naboru oraz klauzula informacyjna (w załączeniu do ogłoszenia).

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE L. 2016.119.1) zwanego dalej „RODO” informuje się, że: Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia procesu naboru na wolne stanowiska kierownicze stanowiska urzędnicze w jednostkach organizacyjnych powiatu chełmskiego, na podstawie przepisów art. 221  Kodeksu pracy, art. 6 w związku z art. 11, art. 13 i art. 15 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych oraz art. 6 ust. 1 lit. c), art. 9 ust. 2 lit. b) i art. 10 RODO, a pozostałe dane, w tym dane do kontaktu, na podstawie Pana/Pani zgody w związku z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO. Jeżeli w dokumentach są zawarte dane, o których w art. 9 ust. 1 RODO w zakresie niewynikającym z przepisów prawa, konieczna będzie Pana/Pani wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, o której mowa w art. 9 ust. 2 lit. a) RODO.

Warunki pracy

1) praca w pełnym wymiarze czasu pracy;
2) miejsce pracy – Dom Dziecka w Siedliszczu, ul. Szkolna 66, 22-130 Siedliszcze;
3) praca w pomieszczeniu przy oświetleniu naturalnym i sztucznym;
4) praca przy komputerze;
5) budynek nie jest wyposażony jest w windę. 

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

w miesiącu sierpniu 2025 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Domu Dziecka w Siedliszczu, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych przekroczył  6 %.

 

Miejsce składania dokumentów

dokumenty należy składać osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego w Chełmie, Plac Niepodległości 1, pokój 88 lub pocztą na adres Starostwa z dopiskiem na kopercie: „Dotyczy naboru na stanowisko dyrektora Domu Dziecka w Siedliszczu” w terminie do dnia 8 października 2025 r. (decyduje data faktycznego wpływu do Starostwa). 
Oferty, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

 

Uwagi

1) kandydaci zakwalifikowani do rozmowy kwalifikacyjnej zostaną poinformowani o terminie rozmowy;
2) osoby, których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane;
3) dokumenty aplikacyjne kandydatów niewybranych będą przechowywane w Biurze Starosty Starostwa Powiatowego w Chełmie przez okres 3 miesięcy od dnia zatrudnienia wybranego kandydata, a następnie komisyjnie niszczone;
4) informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Starostwa Powiatowego w Chełmie przy Placu Niepodległości 1.

Załączniki
  • doc 27,5 KB pobrano: 5 razy
  • odt 25,4 KB pobrano: 5 razy

  • Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Małgorzata Arciszewska
    Dodano do BIP dnia 26-09-2025 14:11:13