Sekretarz Powiatu
wyższe zgodne z zakresem zadań wykonywanych na stanowisku Sekretarza.
1. Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie;
2) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych;
3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
4) nieposzlakowana opinia;
5) wykształcenie: wyższe zgodne z zakresem zadań wykonywanych na stanowisku Sekretarza;
6) doświadczenie zawodowe: co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, w tym co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w tych jednostkach lub co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach sektora o których mowa w ww. art. 2 oraz co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w innych jednostkach sektora finansów publicznych;
7) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wyżej wymienionym stanowisku.
2. Wymagania dodatkowe:
1) kompetencje zawodowe: studia podyplomowe - preferowane kierunki: prawo, administracja, zarządzanie;
2) znajomość przepisów prawnych, w szczególności ustaw:
a) o samorządzie powiatowym oraz innych ustaw związanych z funkcjonowaniem administracji samorządowej,
b) Kodeks postępowania administracyjnego,
c) o ochronie danych osobowych,
d) Prawo zamówień publicznych,
e) Kodeks pracy,
f) ustawy o dostępnie do informacji publicznej,
g) Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt,
h) ustawy o pracownikach samorządowych,
i) Regulamin Organizacyjny Starostwa Powiatowego w Chełmie,
j) znajomość zasad techniki legislacyjnej;
3) umiejętność pracy z wykorzystaniem systemów informatycznych:
a) pakiet Microsoft Office, Open Office;
4) kompetencje dotyczące predyspozycji osobowościowych:
a) odpowiedzialność, wnikliwość i dokładność,
b) zdolności analityczne i umiejętność dobrej organizacji pracy,
c) samodzielność w realizacji zadań, odporność na stres,
d) umiejętność logicznego myślenia;
e) praca w zespole oraz komunikatywność.
1) nadzór nad starannym i terminowym wykonywaniem powierzonych mu zadań w Starostwie;
2) opracowanie projektów statutu powiatu i regulaminu organizacyjnego Starostwa oraz innych aktów prawnych regulujących zasady funkcjonowania Starostwa;
3) koordynacja terminowego i poprawnego przygotowania spraw, materiałów i informacji dla Starosty, Zarządu i Rady;
4) nadzór nad obsługą interesantów i załatwianiem indywidualnych spraw mieszkańców powiatu;
5) nadzór nad dyscypliną pracy w Starostwie;
6) zapewnienie prawidłowej obsługi Zarządu i Rady;
7) koordynacja prac związanych z przygotowaniem i przeprowadzaniem referendum i konsultacji społecznych;
8) inicjowanie działań oraz koordynacji i wdrażania nowoczesnych metod pracy i zarządzania personelem w Starostwie;
9) nadzorowanie terminowości składania oświadczeń o stanie majątkowym przez osoby do tego zobowiązane i zapewnienie warunków właściwego ich przechowywania;
10) koordynacja prac związanych z naborem pracowników na wolne stanowiska urzędnicze;
11) koordynacja prac związanych z przeprowadzaniem okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników Starostwa;
12) nadzór nad analizą oświadczeń o prowadzonej przez pracowników działalności gospodarczej i informowanie Starosty o przypadkach prowadzenia zajęć tożsamych pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które wykonywane są w ramach obowiązków służbowych wywołujących podejrzenie o stronniczość lub interesowność;
13) zapewnienie warunków materialno-technicznych dla działalności Starostwa;
14) rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między komórkami organizacyjnymi w Starostwie;
15) wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt;
16) podpisywanie zakresów czynności pracownikom Starostwa z wyłączeniem zakresów czynności Wicestarosty, Skarbnika Powiatu i dyrektorów wydziałów;
17) wykonywanie innych zadań powierzonych przez Starostę;
18) sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad pracą Biura Samorządowego, Wydziału Organizacyjno-Gospodarczego, Wydziału Zamówień Publicznych oraz Archiwum Zakładowego. Zapewnienie zgodnego z prawem wykonywania przypisanym wydziałom/biurom/archiwum zadań i w tym zakresie odpowiadanie za:
a) sprawne kierowanie podległymi pracownikami,
b) właściwe wykonywanie zadań przez podległych pracowników,
c) prawidłowy podział zadań pomiędzy stanowiska pracy podległych pracowników,
d) dyscyplinę pracy w wydziale/biurze/archiwum,
e) terminowe i prawidłowe załatwianie spraw przez podległych pracowników,
f) nadzór nad przestrzeganiem przepisów o ochronie informacji niejawnych i ochronie danych osobowych,
g) przestrzeganie przepisów bhp wynikających z Kodeksu pracy,
h) realizację zadań wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania powiatu w warunkach zagrożenia, realizacji zadań obronnych, zarządzania kryzysowego oraz planu OC i ponoszenie odpowiedzialności przed Starostą,
i) potwierdzanie zgodności z oryginałem odpisów kserokopii i wyciągów z akt spraw prowadzonych przez podległych pracowników.
1) list motywacyjny;
2) kwestionariusz osobowy (wzór w załączeniu do ogłoszenia);
3) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
4) kopie innych dodatkowych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach zawodowych;
5) kopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających posiadany staż pracy;
6) oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o pełnej zdolności do czynności prawnych;
7) oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
8) klauzula zgody na przetwarzanie danych osobowych w procesie naboru oraz klauzula informacyjna (w załączeniu do ogłoszenia);
9) w przypadku osoby niepełnosprawnej, kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Dokumenty aplikacyjne, w których umieszczą Państwo dane osobowe wykraczające poza zakres określony w art. 221 §1 Kodeksu pracy powinny być opatrzone podpisanym oświadczeniem: „Wyrażam zgodę Staroście Chełmskiemu na przetwarzanie moich danych zawartych w ofercie pracy dla celu realizacji procesu naboru w Starostwie Powiatowym w Chełmie zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.) i ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych”.
1) praca w pełnym wymiarze czasu pracy;
2) miejsce pracy – Starostwo Powiatowe w Chełmie, 22-100 Chełm, Plac Niepodległości 1;
3) praca w pomieszczeniu przy oświetleniu naturalnym i sztucznym;
4) praca przy komputerze;
5) budynek wyposażony jest w windę.
w miesiącu lipcu 2025 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Chełmie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych nie przekroczył 6 %.
dokumenty należy składać osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego w Chełmie, Plac Niepodległości 1, pokój 88 lub pocztą na adres Starostwa z dopiskiem na kopercie: „Dotyczy naboru na stanowisko Sekretarza Powiatu Starostwa Powiatowego w Chełmie” w terminie do dnia 25 sierpnia 2025 r. (decyduje data faktycznego wpływu do Starostwa).
Oferty, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
1) kandydaci zakwalifikowani do rozmowy kwalifikacyjnej zostaną poinformowani o terminie rozmowy;
2) osoby, których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane;
3) dokumenty aplikacyjne kandydatów niewybranych będą przechowywane w Biurze Starosty przez okres 3 miesięcy od dnia zatrudnienia wybranego kandydata, a następnie komisyjnie niszczone;
4) informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Starostwa Powiatowego w Chełmie przy Placu Niepodległości 1.
Dodano do BIP dnia 07-08-2025 11:27:05