Szczegóły dokumentu
Powrót do listy dokumentów
KARTA USŁUGI |
|
GKN 005 |
Zgłaszanie zmian w operacie ewidencji gruntów i budynków |
Komórka Organizacyjna |
Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami |
Tel./Fax.: |
82 562-75-636 (punkt obsługi interesanta), 82 562-75-22 (pok.156), |
Adres: |
22-100 Chełm, Pl. Niepodległości 1 |
I. Wymagane dokumenty |
|
1. Wniosek o wprowadzenie zmiany w operacie ewidencji gruntów i budynków (załącznik nr 1) wynikającej z:
Podstawę do wprowadzenia zmiany w operacie stanowiąc oryginały ww. dokumentów lub ich potwierdzone za zgodność kserokopie. Zamiast oryginału dokumentu strona może przedłożyć odpis dokumentu, jeżeli jego zgodność z oryginałem została poświadczona przez notariusza albo przez występującego w prawie pełnomocnika strony. |
|
II. Miejsce złożenia dokumentów |
|
Starostwo Powiatowe w Chełmie, Pl. Niepodległości 1, I piętro, pokój nr: 99. |
|
III. Opłaty |
|
Nie podlega opłacie | |
IV. Termin i sposób załatwiania |
|
Termin załatwienia sprawy określa art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572) – nie dłuższy jednak niż 30 dni. |
|
V. Tryb odwoławczy |
|
Aktualizacji operatu ewidencyjnego dokonuje się w trybie czynności materialno – technicznych (wydaje się zawiadomienie o zmianie w operacie ewidencji gruntów i budynków). |
|
VI. Podstawa prawna |
|
Ustawa z dnia 17 maja 1989r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2023 r. poz. 1752 ze zm.). |
|
VII. Inne informacje uzupełniające |
|
Zgodnie z art. 22 Ustawy z dnia 17 maja 1989r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2023 r. poz. 1752 ze zm.) zmiany należy zgłaszać w terminie 30 dni od daty ich powstania, a osoba zgłaszająca zmianę obowiązana jest dostarczyć niezbędne dokumenty – oryginały lub uwierzytelnione kopie dokumentów (postanowienia spadkowe, akty małżeństwa, wyroki sądowe). |
|
Osoba odpowiedzialna za aktualizację: Katarzyna Popielnicka |
Dodano do BIP dnia: 2013-02-20 12:50:21