Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Chełmie

Szczegóły dokumentu

Powrót do listy dokumentów
Tytuł
KO04 Rejestracja pojazdu zabytkowego
Status
Obowiązujący
Data utworzenia
2021-12-13
Opis

 

KARTA USŁUGI

KO04

Rejestracja pojazdu zabytkowego

Komórka Organizacyjna

Wydział Komunikacji i Spraw Obywatelskich

Tel./Fax.:

82 562 75 35 / 82 562 75 10

Adres:

22-100 Chełm, Pl. Niepodległości 1

I. Wymagane dokumenty

1. Wypełniony wniosek,
2. Dowód własności pojazdu.
3. Zaświadczenie z przeprowadzonego badania pojazdu zabytkowego co do zgodności z warunkami technicznymi oraz protokół oceny stanu technicznego pojazdu zabytkowego.
4. uwierzytelniona kopia decyzji w sprawie wpisania pojazdu do rejestru zabytków lub dokument potwierdzający ujęcie pojazdu w wojewódzkiej ewidencji zabytków albo potwierdzający wpisanie pojazdu do inwentarza muzealiów.
5. Dowód rejestracyjny lub oświadczenie o jego braku.
6. tablice rejestracyjne, jeżeli pojazd był zarejestrowany.

Do wglądu:
1. dokument tożsamości,
2. dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia OC

II. Miejsce złożenia dokumentów

Starostwo Powiatowe w Chełmie, Pl. Niepodległości 1, I piętro, Wydział Komunikacji i Spraw Obywatelskich, Punkt informacyjny

III. Opłaty

pojazdy samochodowe - 180 zł
motocykle - 130 zł

Z dniem 1 listopada 2023 r. następuje zmiana nr konta. Nr konta, na które należy wnosić opłaty: 91 1240 6292 1111 0011 3044 9668.

Ponadto w przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, należy dołączyć do niego opłatę skarbową w wysokości 17 zł (z wyjątkiem sytuacji, gdy pełnomocnikiem jest rodzeństwo, wstępni, zstępni).

Nr konta na które należy wnosić opłaty za pełnomocnictwo: 93 1240 2223 1111 0000 3576 9596.

IV. Termin i sposób załatwiania

Po złożeniu kompletnego wniosku organ dokonuje rejestracji czasowej na okres 30 dni w celu wyjaśnienia spraw związanych z rejestracją pojazdu, wydając tablice rejestracyjne i pozwolenie czasowe. Termin ważności pozwolenia może być w razie konieczności przedłużony o 14 dni. Po zakończeniu postępowania organ dokonuje rejestracji pojazdu wydając dowód rejestracyjny. Rejestracja pojazdu następuje w drodze decyzji administracyjnej.

V. Tryb odwoławczy

1. Od decyzji odmawiającej rejestracji pojazdu przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Chełmie, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
2. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Wydziału Komunikacji i Spraw Obywatelskich.
3. Odwołanie nie podlega opłacie skarbowej.

VI. Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym,
2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów,
3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach,
4. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach,

 VII. Inne informacje uzupełniające

przyjmowanie wniosków 7.30-15.30

Osoba odpowiedzialna za aktualizację: Adam Słupczyński

 

Załączniki
pdf 56,2 KB pobrano: 3 razy
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Słupczyński Adam
Dodano do BIP dnia: 2015-11-18 10:37:24