Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Chełmie

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Radca prawny w Zespole Radców Prawnych

Jednostka ogłaszająca
Starostwo Powiatowe w Chełmie pl. Niepodległości 1 22-100 Chełm
Data ogłoszenia
2024-01-10
Termin składania dokumentów
2024-01-23
Wymagane wykształcenie

wyższe prawnicze w tym uprawnienia do wykonywania zawodu radcy prawnego potwierdzone wpisem na listę radców prawnych i złożonym ślubowaniem zgodnie z  ustawą z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych.

Wymagania związane ze stanowiskiem

1. Wymagania niezbędne:

1) obywatelstwo polskie;
2) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych;
3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
4) nieposzlakowana opinia;
5) wykształcenie: wyższe prawnicze w tym uprawnienia do wykonywania zawodu radcy prawnego potwierdzone wpisem na listę radców prawnych i złożonym ślubowaniem zgodnie z  ustawą z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych;
6) doświadczenie zawodowe – co najmniej dwuletnie doświadczenie zawodowe w wykonywaniu zawodu radcy prawnego, lub 5 letni staż pracy na stanowisku kierowniczym w administracji publicznej.


2. Wymagania dodatkowe:
       
1) biegła znajomość przepisów i aktualnego orzecznictwa w szczególności z zakresu prawa karnego, gospodarczego, cywilnego i administracyjnego, prawa pracy, prawa oświatowego, ustawy o finansach publicznych, znajomość ustawy o samorządzie powiatowym oraz innych przepisów prawa, w oparciu o które  powiat realizuje swoje działania;
2) ogólna znajomość przepisów z zakresu zadań publicznych powiatu, ochrony danych osobowych, dostępu do informacji publicznej;
3) znajomość przepisów prawa i zagadnień z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego, powiatu i starostwa powiatowego, w szczególności wiedzę z zakresu statutu i regulaminu organizacyjnego;
4) programy komputerowe: 
  umiejętność pracy z wykorzystaniem systemów informatycznych:
  - oprogramowania pakietu programów biurowych m.in. MS Office (WORD, EXCEL),LEX,
  - poczty elektronicznej, intranetu;
5) umiejętności interpersonalne: 
efektywność działania, umiejętność stosowania odpowiednich przepisów, samodzielność, komunikatywność, praca zespołowa, podejmowanie decyzji, przyjmowanie odpowiedzialności,  efektywnego działania w sytuacjach stresowych i pod presją czasu, kreatywność.

Zakres obowiązków

1) Udzielanie porad i konsultacji prawnych;
2) Sporządzanie opinii prawnych – komórkom organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Chełmie i jednostkom organizacyjnym Powiatu Chełmskiego w zakresie:
a) spraw indywidualnych załatwianych przez ww. komórki i jednostki, skomplikowanych pod względem prawnym,
b) zawieranych umów;
3) Sporządzanie opinii prawnych lub wyjaśnień na wnioski, interpelacje i zapytania w zakresie spraw prowadzonych przez obsługiwane komórki organizacyjne Starostwa Powiatowego w Chełmie;
4) Opracowywanie projektów aktów prawnych, w szczególności: uchwał Rady Powiatu, uchwał Zarządu Powiatu, postanowień i zarządzeń Starosty;
5) Opiniowanie projektów umów i porozumień zawieranych przez organy Powiatu i Starostę;
6) Opracowanie – przy merytorycznym udziale właściwej komórki organizacyjnej  – projektów regulaminów, statutów, itp.;
7) Opiniowanie projektów aktów prawnych sporządzanych przez komórki organizacyjne starostwa  i jednostki organizacyjne powiatu;
8) Udział w prowadzonych przez organy samorządu powiatowego negocjacjach;
9) Sporządzanie lub opiniowanie projektów pism wychodzących w sprawach skomplikowanych pod względem prawnym;
10) Występowanie przed urzędami i sądami w charakterze pełnomocnika lub obrońcy oraz wykonywanie zastępstwa prawnego i procesowego w ramach udzielanych pełnomocnictw oraz prowadzenie dokumentacji związanej z prowadzonymi sprawami sądowymi i repetytorium spraw sądowych;
11) Sporządzanie pism procesowych, dodatkowych wyjaśnień i innych dokumentów w postępowaniach sadowych i administracyjnych;
12) Sporządzanie poświadczeń odpisów dokumentów za zgodność z okazanym oryginałem w zakresie określonym odrębnymi przepisami;
13) Opiniowanie wniosków komisji inwentaryzacyjnej;
14) Informowanie Zarządu, Starosty i dyrektorów komórek organizacyjnych o zmianach w przepisach prawnych dotyczących działalności organów powiatu;
15) Udział na zlecenie Starosty w sesjach Rady Powiatu;
16) Wykonywanie innych poleceń przełożonych dotyczących pracy, zgodnych z przepisami prawa i ustalonym w umowie rodzajem pracy. 

Wymagane dokumenty

1) List motywacyjny;
2) Kwestionariusz osobowy (wzór w załączeniu do ogłoszenia);
3) Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
4) Kopie innych dodatkowych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach zawodowych;
5) Kopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających posiadany staż pracy;
6) Oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz o pełnej zdolności do czynności prawnych;
7) Oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
8) Klauzula zgody na przetwarzanie danych osobowych w procesie naboru oraz klauzula informacyjna (w załączeniu do ogłoszenia);
9) W przypadku osoby niepełnosprawnej, kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność;
       
Dokumenty aplikacyjne, w których umieszczą Państwo dane osobowe wykraczające poza zakres określony w art. 221 §1 Kodeksu pracy powinny być opatrzone podpisanym oświadczeniem: „Wyrażam zgodę Staroście Chełmskiemu na przetwarzanie moich danych zawartych w ofercie pracy dla celu realizacji procesu naboru w Starostwie Powiatowym w Chełmie zgodnie z  rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE L 2016. 119) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych”.
 

Warunki pracy

1) Praca w ½ wymiarze czasu pracy;
2) Miejsce pracy – Starostwo Powiatowe w Chełmie, 22-100 Chełm, Plac  Niepodległości 1;       
3) Praca w pomieszczeniu przy oświetleniu naturalnym i sztucznym;
4) Praca przy komputerze;
5) Budynek wyposażony jest w windę.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

w miesiącu grudniu 2023 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Chełmie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych nie przekroczył  6 %.

Miejsce składania dokumentów

dokumenty należy składać osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego w Chełmie, Plac Niepodległości 1, pokój 88 lub pocztą na adres Starostwa z dopiskiem na kopercie: „Dotyczy naboru na stanowisko radcy prawnego w Zespole Radców Prawnych  Starostwa Powiatowego w Chełmie” w terminie do dnia 23 stycznia 2024 r. (decyduje data faktycznego wpływu do Starostwa). 
Oferty, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Uwagi

1) Kandydaci zakwalifikowani do rozmowy kwalifikacyjnej zostaną poinformowani o terminie rozmowy.
2) Osoby, których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane.
3) Dokumenty aplikacyjne kandydatów niewybranych będą przechowywane w Biurze Starosty przez okres 3 miesięcy od dnia zatrudnienia wybranego kandydata, a następnie komisyjnie niszczone.
4) Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Starostwa Powiatowego w Chełmie przy Placu Niepodległości 1.

Załączniki
  • doc 27,5 KB pobrano: 6 razy
  • doc 24 KB pobrano: 4 razy
  • pdf 224 KB pobrano: 19 razy

  • Wybrany kandydat
    Katarzyna Zawiślak

    Uzasadnienie wyboru
    Starosta Chełmski informuje, że w wyniku zakończenia procedury otwartego i konkurencyjnego naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Starostwie Powiatowym w Chełmie, 22-100 Chełm, Plac Niepodległości 1, do zatrudnienia na stanowisku radcy prawnego w Zespole Radców Prawnych została wybrana Pani Katarzyna Zawiślak zamieszkała w Chełmie. Pani Katarzyna Zawiślak spełnia wszystkie wymagania określone w ogłoszeniu o naborze. Posiada wymagane wykształcenie oraz 5 letni staż pracy na stanowisku kierowniczym w administracji publicznej. Podczas przeprowadzonej rozmowy kwalifikacyjnej Pani Katarzyna Zawiślak wykazała się bardzo dobrą znajomością wymaganych zagadnień. Posiadane predyspozycje, kwalifikacje i wiedza sprawiają, że Pani Katarzyna Zawiślak jest osobą odpowiednią do pracy na wskazanym stanowisku.
    Katarzyna Zawiślak

    Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Małgorzata Arciszewska
    Dodano do BIP dnia 10-01-2024 14:49:17